Snyggo-Bruno

Även om råmaterialet på Brunos Ö är väldigt bra, så är det nästan lite sjukt hur mycket snyggare bilderna blir när man får sätta tänderna i dom med färg/ljus korrigering och annat skoj. Jag och Micke är snart klara med första versionen av färgkorrigeringen, och det ser väldigt bra ut. Så här såg det ut när vi var nere i Söndags och jobbade.



Tillbaks i studion! It's been too long baby!


Vi använder ett sproilans nytt efterarbetesplugin som gör underverk med Bruno och hans vänner.

Jag petar Bruno på stjärten...

Vi lyssnar på musik när vi jobbar, Micke går igenom min iPod och frågar "Är du säker på att du inte är 50?" Får alltid lida för min gubbiga musiksmak ;)

Det tar en stund att räkna ut våra tungaeffekter, men det är det värt! Ganska överkomligt ändå.

Jag kan redan nu lova att Bruno Ö kommer bli en ganska så snygg film, så känns det just nu iallafall. Jag ska försöka lägga ut bildexempel på Före/Efter färgkorrigering sen. Ha det gott y'all!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem äger denna feta studio? Riktigt nice! Vad är det för plug-in ni kör?

Martin Jernberg sa...

Det är en studio på örebro universitet som vi får låna. Pluggen är Magic Bullet Looks från Red Giant Software, den är väldigt mysig och lättarbetad.